Nowe tramwaje będą kursowały na linii 14, łączącej Dąbrowę i Retkinię z centrum. MPK zamawia tramwaje niskopodłogowe o wymiarach podobnych do wagonów, które można spotkać na linii 10 czy 11. Jeśli przetarg uda się szybko rozstrzygnąć, na nowe wagony nie będziemy długo czekać - zapewnia rzecznik spółki Sebastian Grochala. - Według planu, 3 stycznia kończymy przyjmowanie zgłoszeń i mamy nadzieję, że wybierzemy oferenta. Chcielibyśmy, żeby obyło się bez żadnych przeszkód, projekt ma się zakończyć w marcu 2019 roku - mówi.
Czytaj też: Budowa tunelu średnicowego pod centrum Łodzi może sparaliżować miasto [WIZUALIZACJE, AUDIO]
Oprócz wagonów MPK zamówi też specjalną halę, w której niskopodłogowe pojazdy będzie można lepiej obsługiwać. - Skupiamy się przede wszystkim na tramwajach, co z punktu widzenia pasażera jest zrozumiałe, natomiast dla nas, jako dla firmy, dużo ważniejszy jest pakiet naprawczy i całe zaplecze, czyli hala remontowa dla tych tramwajów. Mamy coraz więcej nowych tramwajów niskopodłogowych. W ramach tego projektu ma być również wybudowana i wyposażona hala do obsługi niskopodłogowego taboru - cieszy się Sebastian Grochala.
MPK nie tylko kupuje nowe tramwaje, ale i przebudowuje te, które już ma.
Więcej o zakupie nowych tramwajów przez MPK w materiale reportera Romana Czubińskiego: