Możliwości wykorzystania tych środków są bardzo szerokie. Z przyznanej dotacji można sfinansować przede wszystkim koszty inwestycji, w tym zakup maszyn, sprzętu, programów i aplikacji, a nawet reklamy w internecie czy stworzenie strony www. Można również przewidzieć wynagrodzenie dla osób zaangażowanych bezpośrednio w realizację projektu czy wydatki na organizację i przeprowadzenie specjalistycznych szkoleń. Realizacja projektu powinna przyczyniać się też do utrzymania miejsc pracy.
Przedsiębiorcy chcący wziąć udział w konkursie muszą wykazać negatywne skutki, jakie dotknęły ich działalność w związku z COVID-19. Za takie będzie uważane np.: spadek obrotów powyżej 20 proc., zerwanie łańcucha dostaw uniemożliwiające prowadzenie dotychczasowej działalności gospodarczej, zerwanie umowy o współpracy z dotychczasowymi partnerami, którzy odpowiadają za minimum 30 proc. obrotów albo brak możliwości wykonywania podstawowej działalności gospodarczej.
Centrum Obsługi Przedsiębiorcy czeka na wnioski do 12 lipca.