Podróż po pełnowymiarowych przestrzeniach zapewnia łódzkie centrum nauki EC1. W wirtualnej rzeczywistości możemy być aktywnym uczestnikiem zabawy - mówi Adam Błaszkiewicz z Wirtual House.
Doświadczenie VR pozwoli zajrzeć do pracowni Papcia Chmiela, by stać się świadkiem narodzin najsłynniejszej małpy, czyli Tytusa. Z kolei po efektownej prezentacji fantastycznych pojazdów z Instytutu Wszechzbytków profesora Talenta przeniesiemy się razem z Papciem Chmielem do powstańczej Warszawy. Natomiast dzięki odwiedzeniu czarno-białego świata Bezrobotnego Froncka cofniemy się w czasie aż do kryzysu lat 30. XX wieku.
Celem projektu jest podniesienie wiedzy i świadomości kulturowej na temat dokonań polskiego komiksu i narracji interaktywnej. Zobaczymy 100-letnią historię polskiego komiksu na tle wydarzeń historycznych. Sto lat narracji graficznej zaprezentowane zostanie z użyciem doświadczenia wizualnego VR.
Technologię VR w komiksach przetestować może każdy, kto odwiedzi EC1.