Przegubowe Solarisy Urbino 18 mają 135 miejsc ogółem, w tym 38 siedzących. Natomiast modele Urbiono 12 (solówki) mogą pomieścić 85 pasażerów, z czego 26 będzie miało miejsca siedzące. Wszystkie autobusy są niskopodłogowe, wyposażone w automaty biletowe i klimatyzację.
Nowością są panele fotowoltaiczne zamontowane na dachach 20 autobusów. Nie wyposażono w nie wszystkich 46 autobusów, ponieważ MPK – Łódź chce przetestować to rozwiązanie. Panele fotowoltaiczne mogą zasilać w prąd takie urządzenia, jak kasowniki czy biletomaty i tym samym redukować zapotrzebowanie na prąd, który standardowo wytwarzany jest w pojeździe z pracy silnika spalinowego.
PRZECZYTAJ TEŻ: Zmiana organizacji ruchu na Sienkiewicza. Rusza remont!
MPK – Łódź zdecydowało się po raz kolejny na formę wynajmu Solarisów. Ostatnią taką umowę podpisano w 2014 r. Dzięki dziesięcioletniej umowie najmu Spółka zna koszty utrzymania pojazdów
i ma pewność, że dostawca zapewni ich prawidłowe serwisowanie przy użyciu oryginalnych części. Po dziesięciu latach MPK – Łódź będzie mogło kupić autobusy za tzw. wartość końcową, ale nie musi korzystać z tej opcji. Umowa na dziesięcioletni najem autobusów wraz z ich serwisowaniem opiewa na ponad 125 milionów złotych brutto.
ZOBACZ: Wyłączenia prądu w Łodzi w czwartek i piątek. Sprawdź, na jakich ulicach
Nowe Solarisy zastąpią wysłużone autobusy marki Volvo i Jelcz. Obecnie po Łodzi kursuje 149 autobusów marki Solaris. To blisko 37 proc. wszystkich łódzkich autobusów.
Do tej pory Solaris dostarczył niemal połowę z zamówionych pojazdów.Termin ich dostawy mija 3 czerwca 2019.
ZOBACZ TEŻ: Kałojan i Lechia to tylko jedne z najdziwniejszych imion nadawanych w Polsce. Jest ich więcej... Zobaczcie!
ZOBACZ WIDEO: