Polecany artykuł:
Po wybudowaniu tunelu Łódź ma szansę stać się głównym węzłem przesiadkowym w Polsce. Pojawią się w Łodzi pociągi łączące duże polskie miasta oraz pociągi międzynarodowe. Łódź Fabryczna przestanie być dworcem czołowym. Tunel usprawni nie tylko ruch dalekobieżny, ale również kolej aglomeracyjną. Utworzy coś na kształt metra, którym mieszkańcy szybko będą mogli przemieszczać się po Łodzi. Z Widzewa bez żadnych utrudnień dojedziemy do dworców Łódź Kaliska lub Łódź Żabieniec. Po drodze pociągi będą mogły zatrzymać się jeszcze na podziemnej stacji Łódź Fabryczna oraz na dwóch nowych przystankach kolejowych - u zbiegu ulic Zielonej, Zachodniej i Kościuszki (przystanek Centrum) oraz w okolicy skrzyżowania Ogrodowej i Karskiego (okolice Manufaktury).
Czytaj też: MPK uruchomiło ankiety! Łodzianie mogą wypowiedzieć się na temat zmian w komunikacji
Tunel w znacznej części będzie drążony specjalną tarczą. Pozostałe fragmenty będą wykonywane metodą odkrywkową. Tory znajdą się na głębokości nawet 30 metrów. Prędkość maksymalna w tunelu ma wynosić 100 km/h.
Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią jest drugim etapem projektu, który doprowadził do wybudowania nowej podziemnej stacji Łódź Fabryczna.
Inwestycja ta ma duże znaczenie z punktu widzenia wystawy Expo 2022. Jeśli starania zakończą się sukcesem zostanie ona zorganizowana w Nowym Centrum Łodzi tuż przy dworcu Łódź Fabryczna. Obsługa logistyczna tej wystawy ma być oparta głównie na kolei. Szacuje się, że w ciągu trzech miesięcy trwania wystawy do Łodzi przyjedzie około 3 milionów osób. Goście na wystawę mają być dowożeni na teren Expo głównie koleją.
Źródło: Materiały prasowe