Profile kół tramwajowych podczas jazdy, szczególnie podczas pokonywania zakrętów ścierają się, dlatego konieczne jest ich uzupełnianie. Służy do tego tokarka podtorowa, która pozwala uzupełnić braki w profilach bez konieczności demontowania całych zestawów kołowych. Taką tokarkę łódzkie MPK zakupiło przy okazji dostawy 22 tramwajów typu PESA Swing. Tokarka stoi w zajezdni przy ul. Telefonicznej.
Zobacz też: "Fryzjer" z łódzkiego MPK zatrzymany! [AUDIO] To robotnik pracujący na budowie dworca Fabrycznego
Reporterka Radia ESKA uchwyciła tokarkę w "akcji", zobaczcie:
Tokarka ułatwieniem przy naprawie tramwajów
Urządzenie waży ponad 10 ton, jest nowoczesne i zapewnia pracownikom, którzy je obsługują bezpieczeństwo a jednocześnie ułatwia toczenie kół tramwajowych wszystkich modeli tramwajów - nie tylko nowej PESY. Dzięki temu można je regularnie kontrolować i przetaczać bezpośrednio na zajezdni. Do tej pory wagony musiały jechać do Zakładu Techniki znajdującego się przy ul. Tramwajowej.
Więcej o nowej tokarce MPK Łódź w materiale reporterki Radia ESKA Eli Piotrowskiej, posłuchajcie: