To początek budowy nowej hali serwisowej oraz budynku socjalno-biurowego. Powstaną one pośrodku dotychczasowych pól odstawczych dla autobusów. Obecnie wykonawca prac wzmacnia podłoże gruntowe pod fundamenty poprzez kolumny piaskowo-żwirowe i żwirowo-betonowe. W ciągu dwóch tygodni zostanie wbitych w ziemię ponad 830 kolumn o łącznej długości 3,7 km.
CZYTAJ: Jaka chcielibyście, żeby była Piotrkowska? Odpowiedzi łodzian na 16 pytań mają nadać kierunek jej zmian
Równocześnie w pobliżu powstaje zbiornik retencyjny. Prace idą pełną parą, a zajezdnia cały czas funkcjonuje. Jest to ogromne wyzwanie, bo na Limanowskiego stacjonuje 180 autobusów.
Zaplanowano przebudowanie tzw. płyty odstawczej dla autobusów, powstanie nowa hala serwisowa, w której znajdzie się 25 stanowisk do obsługi pojazdów i myjnia. W tym samym budynku będzie również stacja kontroli pojazdów, warsztaty, magazyn oraz pomieszczenia socjalne dla kierowców, szatnie, stołówka i biura.
ZOBACZ: Łódź, jak prawdziwa metropolia! Oto 10 europejskich stolic, które są od niej mniejsze! [GALERIA]
Od strony ul. Limanowskiego powstanie nowa portiernia, zaplanowano też stację paliw. Swoją siedzibę będzie tu mieć przeniesiony z ul. Tramwajowej Zakład Przewozu Osób Niepełnosprawnych. Przebudowa zajezdni potrwa 2 lata i będzie kosztować ok. 74 mln złotych.
Na placu budowy w Zajezdni Limanowskiego była Ela Piotrowska. Posłuchajcie: