Jak działa system? Wystarczy zbliżyć kartę płatniczą do specjalnego czytnika tuż po wejściu do tramwaju, a potem – przed przystankiem, na którym zamierzamy wysiąść. Oferta jest adresowana przede wszystkim do pasażerów rzadko korzystających z komunikacji miejskiej, którym nie opłaca się kupować "migawki" – stawki za kolejne przystanki są coraz mniejsze, więc przejazd będzie tańszy, niż z użyciem zwykłych biletów dwudziesto- czy czterdziestominutowych.
Jak wygląda korzystanie z tego sposobu płatności? Wyjaśnia to rzecznik MPK Łódź Sebastian Grochala:
Opłaty za przejechane przystanki
Pierwszy przystanek będzie kosztował jedną złotówkę, a każdy kolejny to kilkanaście groszy. Im dłuższa podróż tym tańszy przejazd. Ceny za przejazd przystanku oszacowane są na podstawie średnich czasów przejazdu na biletach. Średnio za 20 minut jazdy zapłacimy tyle samo, co w sytuacji skasowania 20 minutowego biletu.
A to ostateczny CENNIK:
Więcej na ten temat w materiale reportera Romana Czubińskiego: