UWAGA! Oszuści rozsyłają maile weryfikacyjne. Bank ostrzega przed utratą pieniędzy!

2018-04-05 11:16

Od niedawna fałszywe wiadomości dostaje na swoje skrzynki mailowe tysiące Polaków. Skłaniają one do weryfikacji konta, co może skutkować utratą pieniędzy.

Bank ostrzega przed oszustami

i

Autor: Archiwum serwisu Bank ostrzega przed oszustami

Oszuści wzięli na celownik klientów banku PKO BP. Od niedawna na skrzynki tysięcy Polaków przychodzą maile o temacie "Weryfikacja". Skłaniają one do kliknięcia w zawarty w treści link celem dokonania weryfikacji użytkownika konta bankowego. Oszuści straszą zablokowaniem możliwości realizacji przelewów.

ZOBACZ: W Łodzi zawyją syreny alarmowe!

Bank PKO BP wystosowało w tej sprawie ostrzeżenie:

"Kliknięcie w linka kieruje do fałszywej strony, na której znajduje się prośba o podanie danych wrażliwych. Przypominamy, że bank nigdy nie prosi podanie tego rodzaju danych przy logowaniu oraz nigdy nie rozsyła maili z linkiem do logowania do serwisu transakcyjnego. Prosimy zawsze  zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa."

UWAGA! Oszuści rozsyłają maile weryfikacyjne

i

Autor: Archiwum serwisu UWAGA! Oszuści rozsyłają maile weryfikacyjne

Co robić, jeśli jakaś wiadomość wzbudzi nasze wątpliwości?

1. Zachowaj ostrożność i ograniczonego zaufanie w stosunku do wiadomości od nieznanych nadawców, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linku – nie odpowiadaj na nie i nie ujawniaj swoich danych.
2. Logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzaj adres strony ręcznie – nie korzystaj z linków!
3. Sprawdzaj poprawność adresu strony, widniejącego w przeglądarce internetowej.
4. Pamiętaj, że podczas logowania do serwisu ani bezpośrednio po zalogowaniu do niego nie jest wymagane podawanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego.
5. Przed potwierdzeniem operacji zlecanej w serwisie iPKO kodem SMS przeczytaj uważnie treść otrzymanego SMS-a, aby upewnić się, że dotyczy on właściwej operacji (zwróć uwagę na rodzaj dyspozycji, poprawność numeru rachunku odbiorcy, kwotę transakcji).

W przypadku skorzystania z linku zawartego w otrzymanej wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się telefonicznie z konsultantem pod numerem 800 302 302 (brak opłat dla numerów krajowych na terenie kraju, w pozostałych przypadkach – opłata zgodna z taryfą operatora) lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych; opłata zgodna z taryfą operatora).

ZOBACZ: Kleszcze budzą się już do życia. Przed nami prawdziwa inwazja! [JAK CHRONIĆ SIĘ PRZED KLESZCZAMI]

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki