Podziemna droga o długości 500 m, która połączy ul. Kilińskiego z rondem pod al. Rodziny Scheiblerów (w śladzie dawnej ul. Hasa), będzie miała dwukierunkową jezdnię (po jednym pasie ruchu w obu kierunkach) poprowadzoną 6 metrów pod powierzchnią ziemi w tunelu o wysokości 4 m i szerokości 10 m. Wjazd do niej od ul. Kilińskiego znajduje się pomiędzy budynkami PGE a biurowcem mBanku. Ma stanowić naturalne przedłużenie powstającego właśnie przebicia wewnątrzkwartałowego, dzięki któremu skomunikowane nowymi drogami zostaną ulice: Traugutta, Tuwima, Sienkiewicza i Kilińskiego.
Z podziemnej drogi wykonanych zostanie 7 zjazdów prowadzących do podziemnych parkingów budynków, które w przyszłości powstaną w tej części Nowego Centrum Łodzi. Jeden z wylotów tunelu ma prowadzić także do 3-poziomowego parkingu na 300 aut, który ma powstać pod rynkiem im. K. Kobro planowanym przed EC1. Nie można też zapominać o projekcie budowy w NCŁ nowego łódzkiego ratusza.
Ponad podziemną drogą, na poziomie gruntu, powstaje kolejny w Łodzi woonerf, bardzo okazały, bo o powierzchni 12 tys. mkw. Przyjazna dla mieszkańców przestrzeń z bujną zielenią i meblami miejskimi ma otworzyć dla łodzian tę część miasta, ułatwić dostęp do atrakcji EC1 i stworzyć alternatywne dojście do dworca Łódź Fabryczna.