Trzeci pas na A2 między Łodzią a Warszawą i likwidacja bramek na węźle w Pruszkowie

i

Autor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Trzeci pas na A2 między Łodzią a Warszawą i likwidacja bramek na węźle w Pruszkowie

Z Łodzi do Warszawy pojedziemy szybciej. Jest decyzja rządu o poszerzeniu autostrady A2

2019-01-04 11:34

Trzema, a momentami nawet czterema pasami pojadą kierowcy autostradą A2. Inwestycja ma usprawnić podróżowanie między Łodzią a Warszawą.

Autostrada A2 z Łodzi do Warszawy zostanie rozbudowana o dodatkowe pasy ruchu w obie strony. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Administracji ogłosiła już pierwsze przetargi.

Prace przygotowawcze będą prowadzone maksymalnie do 2021 roku. Ich koszt jest szacowany na około 7 mln zł. Budowa dodatkowych pasów została przewidziana na okres nawet do 3 lat, z uwagi na to, że prace są planowane bez wyłączania odcinka z ruchu. Łączny koszt rozbudowy może wynieść około 600 mln zł.

Inwestycja polegać będzie na dobudowie trzeciego pasa ruchu od węzła Łódź Północ do węzła Pruszków, a na odcinku węzeł Pruszków – węzeł Konotopa czwartego pasa ruchu. Dobudowa będzie realizowana po wewnętrznych stronach obu jezdni autostrady A2, z wykorzystaniem szerokiego pasa rozdziału przewidzianego podczas budowy autostrady pod przyszłe poszerzenie. Inwestycja pozwoli na dostosowanie parametrów technicznych autostrady A2 do istniejącego i prognozowanego natężenia ruchu, zwiększenie przepustowości i usprawnienie połączenia drogowego pomiędzy Warszawą a Łodzią.

ZOBACZ TEŻ: Podziemna ulica i wiele remontów. Zobaczcie, co nas czeka w 2019 roku!

Likwidacja bramek na węźle Pruszków

Dodatkowo na tym samym odcinku autostrady A2 przewiduje się likwidację Punktu Poboru Opłat (PPO) Pruszków. Decyzja w tej sprawie również została już podjęta w Ministerstwie Infrastruktury. Dzięki temu poprawi się płynność ruchu na tym odcinku autostrady poprzez dostosowanie terenu do pełnego przekroju autostradowego.

W chwili obecnej na obszarze PPO Pruszków zlokalizowanych jest 17 wysp dzielących, które miały służyć jako infrastruktura do przyszłego poboru opłat od samochodów osobowych. Przez to prędkość jest ograniczona do 40 km/h, co przy dużym natężeniu ruchu powoduje zakłócenia w płynności ruchu.

CZYTAJ: Już nie musisz wypełniać PIT-u. Urząd skarbowy zrobi to za ciebie! [WIDEO + SZCZEGÓŁY]

ZOBACZ WIDEO: