- Obiekt pochodzący z 1901 r. zostanie rozbudowany i zyska nową halę do codziennej obsługi tramwajów. Hala dostosowana zostanie do 30 tramwajów niskopodłogowych, które Zarząd Inwestycji Miejskich wkrótce zakupi w ramach tego samego niskoemisyjnego projektu - zapowiada Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor ZIM.
W nowej hali do codziennej obsługi tramwajów (powstanie na przedłużeniu kanału nr 8) mają powstać dwa równoległe stanowiska do sprzątania, mycia i obsługi technicznej tramwajów. - Projekt ma też uwzględniać remont i przywrócenie użyteczności istniejącym pomieszczeniom serwisowym na kanałach od nr 2 do nr 8. Konieczne jest unowocześnienie wyposażenia obecnych hal, by można było serwisować w nich wagony niskopodłogowe, które całą aparaturę mają na dachu - tłumaczy Zbigniew Papierski, prezes MPK-Łódź Sp. z o. o.
Polecany artykuł:
Najstarsza część zajezdni Chocianowice, w której obecnie znajdują się kanały nr 5, 6, 7 i 8 pochodzi z 1901 r, natomiast fragment budynku z kanałami nr 3 i 4 powstał około 1938 r. Najnowsza część zajezdni, w której mieści się kanał nr 2 oraz budynek administracyjno-socjalny, została wybudowana w 1978 r.
Modernizacja ma też dotyczyć układu torowego przed halą. Po przebudowie ma on umożliwić zawracanie tramwajów na terenie zajezdni bez konieczności wyjazdu na tory miejskie.
Polecany artykuł:
Szacowany koszt modernizacji zajezdni to ok. 40 mln złotych. Zadanie jest częścią dużego projektu „Tramwaj dla Łodzi” w którym oprócz modernizacji zajezdni, zakupione zostanie 30 niskopodłogowych tramwajów i wykonane zostaną przebudowy i budowy 11 km torowisk w tym m.n. realizowana przebudowa ul. Dąbrowskiego i Rydza-Śmigłego, oraz planowane realizacje na ul. Rzgowskiej, Przybyszewskiego, czy skrzyżowania Kilińskiego / Przybyszewskiego.
Przetarg na zaprojektowanie zajezdni wygrała firma RYSY Architekci, która złożyła ofertę w wysokości ok. 1,9 mln zł. Za rok miasto zamierza wyłonić wykonawcę modernizacji zajezdni.