Tunel kolei średnicowej, który jest właśnie drążony pod łódzkim centrum, to największa inwestycja realizowana w mieście. Połączy nie tylko największe polskie miasta przez sam środek Łodzi, ale udrożni też dworzec Fabryczny, który od czasu wybudowania jest dworcem czołowym, czyli takim, na którym pociągi kończą swoją trasę - opisuje magistrat. Tunel ma średnicę ponad 13 metrów i powstaje z betonowych pierścieni, które są tworzone pod ziemią w maszynie drążącej, będącej jednocześnie wielką fabryką.
- Każdy taki ring składa się z ośmiu elementów ważących po 2 tony. Skalę tak wielkiej inwestycji trudno sobie wyobrazić, ale w najbliższy weekend będzie można zobaczyć ją na własne oczy. Przywieziemy elementy ringu na plac przy zbiegu ul. Zielonej z al. Kościuszki, gdzie zapraszamy wszystkich chętnych do podpisywania się na nich. Ring z autografami planujemy umieścić w tunelu - zapowiada Katarzyna Gadomska, rzeczniczka generalnego wykonawcy tunelu.
ZOBACZ TEŻ: Po remoncie tych ulic Łódź będzie miała... Bulwary Północne
Będzie to największa atrakcja punktu informacyjnego o tunelu średnicowym, który zostanie uruchomiony w sobotę przy ul. Zielonej. Będzie można się tam zapoznać z harmonogramem inwestycji, zakresem prac, czy planowaną organizacją ruchu na różnych etapach inwestycji. Punkt będzie czynny od godz. 11 do 18.

i
Ponadto, jak zapowiada manager ulicy Piotrkowskiej, przedsiębiorcy z ul. Zielonej przygotowali warsztaty, porady i poczęstunek dla łodzian. Jedną z atrakcji będzie również parada pojazdów MPK.
Wstęp na imprezę jest wolny, a wejście będzie od strony skrzyżowania ul. Zielonej z ul. Piotrkowską.