Nowy autobus będzie przede wszystkim bezpieczniejszy dla pasażerów - wyjaśnia kierowca MPK Łódź Sebastian Lonka. - Jednym z elementów bezpieczeństwa jest asystent hamowania. Gdyby np. kierowca się zagapił, nie zareagował odpowiednio przed przeszkodą, która nagle się pojawiła, wówczas pojazd sam zahamuje, w sposób łagodny, żeby nie uczynić krzywdy pasażerom. Ważny jest też system, który zauważa przeszkody znajdujące się w tzw. martwym polu kierowcy i daje znać prowadzącemu o przeszkodzie – wyjaśnia Lonka.
Dzięki dodatkowemu silnikowi elektrycznemu, pojazd ma mniejsze spalanie i jest ekologiczny -mówi Adam Kępiński z MPK Łódź. - Jeżeli jest możliwość odzyskania energii, z którą nic się nie dzieje, to ona jest odzyskiwana i magazynowana w super kondensatorach na dachu. W ten sposób można odciążyć tradycyjny silnik.
Testy hybrydowego autobusu potrwają do początku grudnia. Jeżeli pojazd sprawdzi się, łódzkie MPK planuje zakup tego rodzaju hybryd.