Katarzyna, duża maszyna TBM, ring za ringiem przesuwa się w stronę budowanego przystanku Łódź Polesie. Szybkość drążenia tuneli jest uzależniona przede wszystkim od składu gruntu, przez który przechodzi TBM.
Cała inwestycja PKP PLK to w sumie 5 tuneli. Główny, dwutorowy o długości 3 kilometrów powstaje od komory startowej przy ul. Odolanowskiej, przez podziemne przystanki Łódź Polesie i Łódź Śródmieście, do stacji Łódź Fabryczna. Większa z maszyn – Katarzyna – posuwa się w kierunku centrum z prędkością prawie 10 metrów na dobę. Równocześnie budowane są cztery jednotorowe tunele między ulicami Długosza, Stolarską, Skarpową i Żniwną.
ZOBACZ TEŻ: Nowy park w Łodzi dzięki budżetowi obywatelskiemu [FOTO]
Jak podkreśla Miasto, tunel otworzy stację Łódź Fabryczna na wiele polskich miast. Skróci się czas przejazdu, a przez ścisłe centrum Łodzi będą mogły jechać zarówno pociągi regionalne, jak i dalekobieżne.