Polecany artykuł:
Przetarg na budowę tunelu kolejowego pod centrum Łodzi jest już ogłoszony. Tory połączą dworzec Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską oraz ze stacją na Żabieńcu. Po zakończeniu inwestycji kolej będzie mogła nie tylko zapewnić wygodny dojazd z centrum Łodzi w każde miejsce Polski, ale i pełnić ważną rolę w podróżach do centrum z osiedli albo z miast satelickich. - Dworzec Łódź Fabryczna i tunel średnicowy tworzą nowe możliwości łódzkiego węzła kolejowego. Mieszkańcy zyskają dwa nowe przystanki: Łódź-Ogrodowa i Łódź-Zielona. Pociągi dalekobieżne pojadą przez ścisłe centrum miasta - mówi prezes PKP PLK Ireneusz Merchel.
Czytaj też: Łódzkie metro, czyli szybkie pociągi z Widzewa do centrum i Manufaktury nawet co 10 minut
Budowa ma się rozpocząć za rok i zakończyć do 2022 roku, przed wystawą Expo. Budowa tunelu będzie kosztowała blisko 2 miliardy złotych.
Więcej w materiale reportera Romana Czubińskiego, posłuchajcie: