Niemal codziennie, na portalach społecznościowych trafić można na ogłoszenie typu "Kupię bilet", bo ktoś dostał mandat i chce się... wywinąć od płacenia. Z odsieczą przychodzą kierowcy MPK Łódź publikując post, w którym mówią prosto z mostu: "złodziejstwo to jedno, a głupota "poszukiwacza" to drugie" i wyjaśniają, dlaczego taki proceder nie ma najmniejszego sensu. I tak - po pierwsze i właściwie najważniejsze - odwoływać się od mandatu za brak ważnego biletu można... jedynie w przypadku imiennych biletów okresowych ważnych podczas kontroli. Bilet czasowy, czyli taki kasowany w pojeździe - takim biletem nie jest.
Zobacz też: Dobra wiadomość dla łodzian. Tramwaje i autobusy MPK będą jeździć częściej [AUDIO]
Co oznaczają cyfry na bilecie MPK?
Kierowcy, na fan page'u "Oczyma kierowcy MPK-Łódź" postanowili pójść o krok dalej i pomijając ten fakt, wyjaśnić także, co oznaczają cyfry na skasowanym bilecie MPK i tym samym rozwiać wszystkie wątpliwości:
- Na bilecie nie jest drukowany numer linii komunikacyjnej, a numer taborowy pojazdu. Tak, te kilkanaście cyferek, które pojawiają się na bilecie po włożeniu go do kasownika to nie randomowy ciąg cyfr i godzina skasowania, ale sporo informacji o okolicznościach, w jakich bilet uległ skasowaniu.
"a*BBBBCCDDEEEE" - tak wygląda schemat wydruku na bilecie, gdzie:
a - oznacza numer kasownika, który skasował bilet;
BBBB - oznacza numer taborowy/boczny pojazdu;
CC - oznacza miesiąc skasowania biletu
DD - oznacza dzień miesiąca, w którym skasowano bilet;
EEEE - oznacza godzinę skasowania biletu.
Czyli bilet z oznaczeniem "3*266605221700" mówi nam, że został skasowany o godzinie 17:00, 22 maja, w trzecim kasowniku Mercedesa Conecto o numerze taborowym 2666.
Zatem, czy poszukiwanie w Internecie ważnego biletu ma sens? - pyta autor posta. Odpowiedzieć każdy może sobie sam.
Co nam daje skasowany bilet MPK oprócz spokoju?
Odwoływanie się od mandatu za nieposiadanie biletu MPK to nie jedyna rzecz, o której podróżujący komunikacją miejska powinien mieć pojęcie. Czy wiecie, że jadąc bez ważnego biletu, w razie wypadku nie jesteście ubezpieczeni? To teraz już wiecie!
Mandat za nieważny bilet z powodu stania w korku? O nie!
Kierowcy MPK prowadzący fanpage na facebook'u nie tylko upominają, ale także służą pomocą - mają odpowiedź na każde Wasze pytanie. A tych pojawia się niemało, zwłaszcza w kwestii kasowania biletów i mandatów - w tym także tych "niesłusznie wystawionych". Jak zatem wygląda kwestia mandatu, kiedy tramwaj lub autobus utknie w korku, skończy nam się ważność biletu i do pojazdu wkroczy akurat kontrola?
- Sterownik znajdujący się w pojeździe zapisuje dokładny czas postoju w strefie przystankowej oraz opóźnienia i przyspieszenia na całej trasie. Dodatkowo u prowadzącego można sprawdzić aktualne przesunięcie względem rozkładu. Dlatego wystarczy pamiętać, na którym przystanku się wsiadło i skasowało bilet, a kontroler może to zweryfikować - podpowiada administrator fanpage'a.
Przypominamy - liczy się czas przejazdu wynikający z rozkładu umieszczonego na przystanku/na stronie www przewoźnika, a nie czas rzeczywisty. W razie problemów z kontrolerem należy zgłosić się do prowadzącego lub do Centrali Ruchu przewoźnika.
Czy te wskazówki okazały się pomocne? Czekamy na Wasze doświadczenia! KOMENTUJCIE!