Projektowanie i budowa podziemnej linii kolejowej łączącej stację Łódź Fabryczna z Łodzią Kaliską i Żabieńcem będzie trwała razem cztery lata. Łodzianie napotkają przez ten czas poważne utrudnienia w centrum miasta, szczególnie na skrzyżowaniu alei Kościuszki i Zielonej. - To bardzo duża inwestycja - blisko 7 kilometrów, z czego ponad 2 km w technologii drążenia tarczą, więc wyłączenia, czy to komunikacji miejskiej, czy utrudnienia dla kierowców, z pewnością nastąpią. Natomiast wykonawca musi zapewnić pełną możliwość dojazdów docelowych i komunikację zastępczą – uprzedza Marcin Dyguda z Zarządu Inwestycji Miejskich.
Czytaj też: Jeden bilet ŁKA i Przewozów Regionalnych. Koniec zamieszania z kupnem biletu i wyborem pociągu
Po zakończeniu budowy mieszkańcy będą mogli poruszać się po mieście w wielu relacjach tak szybko, jak nigdy dotąd. Dzięki dwóm przystankom w ważnych punktach miasta jadące tunelem pociągi będą mogły pełnić rolę komunikacji miejskiej. - Jedna z tych stacji to będzie skrzyżowanie ulicy Zielonej, Zachodniej i alei Kościuszki, natomiast druga stacja w okolicach Manufaktury - skrzyżowanie Ogrodowa i Karskiego. Stąd takie określenie, że będzie metro w mieście, ponieważ nie będzie to tylko łączenie dworców, ale jeszcze stacje pośrednie – dodaje wicedyrektor ZIM Katarzyna Mikołajec.
Więcej na temat tunelu w materiale reportera Romana Czubińskiego: