Komisja Europejska przyznała dofinansowanie w wysokości 411 milionów euro na dokończenie budowy tzw. łódzkiego metra, czyli tunelu średnicowego. Jak podaje magistrat, jest to jeden z ostatnich, ale za to kluczowy element układanki pod nazwą Nowe Centrum Łodzi.
Nowe Centrum Łodzi to projekt, który od samego początku powstawał w Łodzi, z inicjatywy miasta rozpoczęto prace nad planami przebudowy terenów w ścisłym centrum miasta.
>>Łódzka Kolej Aglomeracyjna wspomoże komunikację miejską w Łodzi! [AUDIO]
Projekt, poza inwestycjami miejskimi takimi jak budowa EC1, przebudowa przestrzeni publicznych, zawierał także najistotniejszy projekt, który determinował wszystkie inne, czyli realizację przeprowadzenia linii średnicowej pod miastem. - Wizje, które snuto od kilkudziesięciu lat, stały się faktem, kiedy to w sierpniu 2011 r. została podpisana umowa na budowę I etapu, czyli zagłębienie dworca na poziom -16 metrów wraz z budową tunelu od stacji Łódź Niciarniana do stacji Łódź Fabryczna - czytamy w komunikacie Urzędu Miasta Łodzi.
Przy udziale funduszy europejskich udało się wybudować nową stację, przebudować układ drogowy i przestrzenie publiczne w samym centrum NCŁ.
>>Zobacz więcej wiadomości z Łodzi
Tunel usprawni nie tylko ruch dalekobieżny, ale również kolej aglomeracyjną. Utworzy coś na kształt metra, którym mieszkańcy szybko będą mogli przemieszczać się po Łodzi. Z Widzewa bez żadnych utrudnień dojedziemy do dworców Łódź Kaliska lub Łódź Żabieniec. Po drodze pociągi będą mogły zatrzymać się jeszcze na dwóch nowych przystankach kolejowych - u zbiegu ulic Zielonej, Zachodniej i Kościuszki oraz w okolicy skrzyżowania Ogrodowej (okolice Manufaktury).