To był historyczny wjazd - po raz pierwszy pociąg wjechał do tunelu prowadzącego na dworzec łódź Fabryczna. Był to specjalny skład, czyli tzw. "exspress inwestycyjny", który przejechał pod ziemią około kilometra. Na jego "pokładzie" - 16 metrów pod ziemią - była reporterka Radia ESKA Ela Piotrowska.
- Osiągamy kolejny, kluczowy kamień milowy na budowie dworca Łódź Fabryczna. Po raz pierwszy wjechaliśmy pociągiem do tunelu, sam obiekt jest już na bardzo zaawansowanym etapie. Kolejne miesiące to prace wykończeniowe. Już za około rok cały obiekt zostanie oddany - mówi Marcin Mochocki, członek zarządu Polskich Linii Kolejowych ds inwestycji.
Tak wyglądał pierwszy wjazd pociągu do tunelu dworca Łódź Fabryczna:
Zobacz też: Dworzec Łódź Fabryczna: Powstają drogi rowerowe i parking dla rowerów [MAPKA]
W 70 minut z Łodzi do Warszawy
Łódź Fabryczna będzie jednym z najnowocześniejszych dworców kolejowych w Europie. Trzypoziomowa stacja kolejowa, będzie centralną częścią węzła przesiadkowego, gdzie zatrzymywać się będą pociągi, autobusy i tramwaje. Pasażerowie z rozkładowych pociągów wyruszających z nowego dworca dotrą m.in. do Warszawy jesienią 2016 roku. Zakładany czas przejazdu najszybszych pociągów z Łodzi do Warszawy – 70 minut.
Relacja z pierwszego wjazdu pociągu do tunelu dworca Łódź Fabryczna w materiale reporterki Eli Piotrowskiej, posłuchajcie: