Pierwsze cztery, zrewitalizowane wiaty znajdują się na ul. Piotrkowskiej przy pl. Niepodległości. Zamontowano w nich energooszczędne oświetlenie LED, listwy oświetlające wnętrze wiaty, wymieniono w szyby oraz ławki. W wiatach znajdują się również nowe, szklane gabloty na rozkłady jazdy.
- Naszej firmie niezmiennie zależy na poprawie jakości przestrzeni publicznej – mówi Marek Kuzaka, prezes AMS. - Dzięki zmianom, które przeprowadzimy, łódzkie ulice zyskają nowy wyraz estetyczny. Do oświetlenia wnętrza wiaty, rozkładu jazdy, znaku przystankowego oraz gablot reklamowych zastosowaliśmy energooszczędną technologię LED. Wiaty mogą też, w zależności od potrzeb, być wyposażone w dodatkowe urządzenia multimedialne takie, jak WiFi czy mp3 – deklaruje prezes Kuzaka.
>>Łódź chce postawić butelkomaty! I ma na nie inny sposób, niż w Krakowie. Jaki?
Jedna z wiat na ul. Piotrkowskiej dodatkowo została wyposażona w panel cyfrowy, który jest kolejnym krokiem w kierunku rozwoju cyfrowej, systemowej komunikacji na ulicach polskich miast. To na razie pilotażowe rozwiązanie, które łodzianie mogą przetestować. Cyfrowy citylight umożliwia prezentowanie reklam oraz plansz z treściami redakcyjnymi i miejskimi. Dzięki temu pasażerowie oczekujący na autobusy i tramwaje mają okazję zobaczyć nie tylko reklamy, ale także informacje dotyczące utrudnień w ruchu czy osób zaginionych.
>>Łódzki Rower Publiczny się rozbudowuje! Będą tandemy i więcej rowerów cargo!
Oprócz komunikatów reklamowych i aktualnych informacji lokalnych na ekranach widoczny jest pasek informacyjny z datą, godziną i prognozą pogody. Ponadto nośnik wyposażony jest w panel boczny z przyciskiem umożliwiającym wyświetlenie mapy okolicy oraz z ładowarkami ze złączem USB, dzięki którym można na przystanku bezpłatnie doładować telefon.