Projekt, oprócz pojazdów zasilanych na prąd, obejmuje również budowę stacji do ładowania oraz stanowisk serwisowych.
Pojazdy elektryczne będą jeździły nie tylko po Śródmieściu, ale też po Bałutach, Widzewie oraz Retkini. Po zakupie pojazdów elektrycznych, najstarsze autobusy zostaną wycofane z łódzkiego taboru.
Oprócz dużej stacji do ładowania w zajezdni Limanowskiego powstanie również 6 stacji szybkiego ładowania w różnych częściach miasta na pętlach:
• Wydawnicza
• Cmentarz Szczecińska
• Janów
• Retkinia
• Dw. Łódź-Fabryczna
• Retkinia Kusocińskiego
Czytaj też: Nowe kierunki z łódzkiego lotniska. W nieco ponad 2 godziny można znaleźć się na plaży... [AUDIO]
Miasto przeznaczy na ten cel 65 mln złotych, z czego 45 mln ma pochodzić z funduszy unijnych.
Autobusy mają pojawić się na łódzkich ulicach najwcześniej pod koniec 2020 roku.
ZOBACZ: 120 razy podchodził do egzaminu na prawo jazdy - bez skutku! Łącznie wydał już ponad 5500 złotych...
Więcej o autobusach elektrycznych w materiale reportera Eski Grzegorza Mnicha: