Tunel na dworcu Fabrycznym/Archiwum

i

Autor: ZDiT Tunel na dworcu Fabrycznym/Archiwum

Po otwarciu dworca Łódź Fabryczna przyjdzie czas na podziemny tunel do dworca Kaliskiego

2016-11-22 12:50

Po uruchomieniu dworca Łódź Fabryczna planowanym na 11 grudnia nadejdzie czas na budowę tunelu kolejowego między stacją Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska.

Czas pomyśleć o projektowaniu jego stacji. Najważniejszą z nich będzie Łódź Centrum pod skrzyżowaniem Kościuszki-Zielona. Aby przesiadka między pociągiem i tramwajem była jak najwygodniejsza, Urząd Marszałkowski przygotował propozycję przebudowy skrzyżowania. - Przystanki na linii Łódzkiego Tramwaju Regionalnego są skoncentrowane po północnej stronie, przystanki na Zielonej - po zachodniej stronie. W ćwiartce północno-zachodniej powstało zatem dogodne miejsce dla głównego zejścia na perony stacji - mówi doradca marszałka Alina Giedryś.

Czytaj też: Łódzkie metro, czyli szybkie pociągi z Widzewa do centrum i Manufaktury nawet co 10 minut

Wspólny rozkład jazdy komunikacji miejskiej i kolei

Ważną rolę będzie odgrywał też system informacji o rozkładzie jazdy, wspólny dla komunikacji miejskiej i kolei. - System po stronie informacji miejskiej jest oparty na innych zasadach, natomiast wytyczne mówią o tym, że mają być skoordynowane te dwa systemy i jedna informacja pokazana, zarówno na poziomie peronów, jak i na poziomie terenu - dodaje Gierdyś.

Przetarg na zaprojektowanie i budowę tunelu średnicowego ma zostać ogłoszony w grudniu. Tunel średnicowy powinien zostać otwarty najpóźniej w 2023 roku. Będą przez niego przejeżdżały prawie wszystkie pociągi wyjeżdżające poza Łódź.

Czytaj też: Nadajniki GPS w ŁKA. Teraz możesz śledzić swój pociąg w każdej minucie. Jak?