Czas pomyśleć o projektowaniu jego stacji. Najważniejszą z nich będzie Łódź Centrum pod skrzyżowaniem Kościuszki-Zielona. Aby przesiadka między pociągiem i tramwajem była jak najwygodniejsza, Urząd Marszałkowski przygotował propozycję przebudowy skrzyżowania. - Przystanki na linii Łódzkiego Tramwaju Regionalnego są skoncentrowane po północnej stronie, przystanki na Zielonej - po zachodniej stronie. W ćwiartce północno-zachodniej powstało zatem dogodne miejsce dla głównego zejścia na perony stacji - mówi doradca marszałka Alina Giedryś.
Czytaj też: Łódzkie metro, czyli szybkie pociągi z Widzewa do centrum i Manufaktury nawet co 10 minut
Wspólny rozkład jazdy komunikacji miejskiej i kolei
Ważną rolę będzie odgrywał też system informacji o rozkładzie jazdy, wspólny dla komunikacji miejskiej i kolei. - System po stronie informacji miejskiej jest oparty na innych zasadach, natomiast wytyczne mówią o tym, że mają być skoordynowane te dwa systemy i jedna informacja pokazana, zarówno na poziomie peronów, jak i na poziomie terenu - dodaje Gierdyś.
Przetarg na zaprojektowanie i budowę tunelu średnicowego ma zostać ogłoszony w grudniu. Tunel średnicowy powinien zostać otwarty najpóźniej w 2023 roku. Będą przez niego przejeżdżały prawie wszystkie pociągi wyjeżdżające poza Łódź.