Nowe logo ma nawiązywać do tradycji uczelni, ale i pokazać jej nowoczesne oblicze. Projekty można składać do 6 czerwca w biurze promocji Politechniki Łódzkiej.
- Projektanci w jednym zgłoszeniu mogą złożyć maksymalnie 5 propozycji projektów w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej - mówi Anna Boczkowska, kierownik działu promocji Politechniki Łódzkiej.
- Jest to konkurs otwarty, ale jeśli chodzi o wymogi, to zależy nam, aby osoby, zgłaszające projekty, miały już jakieś doświadczenie w tej dziedzinie. Chcemy, aby to logo kojarzyło się z innowacyjnością i nowoczesnością, ale też nawiązywało do historii naszej uczelni - dodaje.
Brzmi jak prawdziwe wyzwanie
Jak podkreśla grafik, Damian Graczyk, w dzisiejszym projektowaniu od logotypów wymaga się więcej niż tylko estetycznego wyglądu.
- Pamiętajmy, że to jest symbol instytucji publicznej, posiada jakąś rangę, renomę, tradycję - tłumaczy. - Widzę gdzieś koło zębate. Z drugiej strony też nasze szpulki, prządki, tak mi się to kojarzy. Politechnika Łódzka to włókiennictwo. To logo będzie musiało trafiać w dość uniwersalne gusta - dodaje Graczyk.
Czy w grę wchodzą pomysły na wesoło? Okazuje się, że niekoniecznie.
- Jest to poważny konkurs. Politechnika Łódzka jest międzynarodowym, rozpoznawalnym w świecie uniwersytetem badawczym - zauważa Boczkowska.
Więcej w materiale reporterki Radia ESKA, Patrycji Szynter: