Jak informuje portal wiadomoscihandlowe.pl, jeszcze w tym roku rosyjska firma planuje otwarcie w naszym kraju ośmiu placówek. Chodzi o popularną sieć sklepów z charakterystycznym logo nawiązującym do sygnalizacji świetlnej. W Polsce jednak sieć ma się pojawić nie jako Svetofor, ale pod szyldem Mere. Pierwsze sklepy mają zostać otwarte w południowej części kraju.
Poważne plany rosyjskiego giganta
Svetofor posiada obecnie około 800. placówek w samej Rosji, a rozwija się także na Białorusi, w Kazachstanie i Azerbejdżanie. Teraz firma planuje rozszerzyć rynek o takie kraje jak Polska, Rumunia i Niemcy. Docelowo syberyjski gigant planuje uruchomić w naszym kraju 105 placówek handlowych.
ZOBACZ TEŻ: Biedronka wycofuje ze sprzedaży partię warzyw na patelnię. Producent ostrzega przed spożyciem i prosi o zwrot do sklepu!
Sieć chce się rozwijać w dużych i średnich miastach lub w ich bezpośredniej bliskości, a także w pobliżu najczęściej uczęszczanych dróg o dużym natężeniu ruchu. Sklepy będą miały powierzchnię od 800 do 1200 metrów kwadratowych. Przy nich pojawią się parkingi na co najmniej 30-40 samochodów.
Przedstawiciele sieci zapowiadają, że sklepy skupią się na sprzedaży towarów klasy ekonomicznej i średniej, w ofercie nie będzie produktów luksusowych oraz towarów szybko psujących się.
ZOBACZ: Lidl wycofał partię papryki i przestrzega klientów przed jej jedzeniem
Ceny niższe o 20 procent
Atutami sklepów Mere mają być - według władz firmy - ceny niższe o 20 procent od rynkowych. Mają one być uzyskiwane dzięki bezpośredniej współpracy z producentami, sztywnej polityce kosztowej i minimalnej marży handlowej.
Czy Polakom spodoba się nowa oferta i porzucą znajdujące się w ścisłej czołówce sieci Biedronka i Lidl na rzecz nowej sieci handlowej? Przekonamy się najprawdopodobniej już wkrótce.
CZYTAJ: Makro, Tesco i Dino wycofują ze sprzedaży niektóre mrożone warzywa. Może w nich występować śmiertelnie niebezpieczna bakteria
Tak wygląda wnętrze sklepu Svetofor: