Nowi Obywatele Honorowi Miasta Łodzi

i

Autor: Mariochom/commons.wikimedia.org

Łódź

Sztuczna inteligencja w łódzkim magistracie. Pomoże w obsłudze mieszkańców

2023-10-06 13:40

Urząd Miasta Łodzi wprowadza sztuczną inteligencję do obsługi mieszkańców. Na stronach UMŁ uruchomiony został Wirtualny Asystent, który odpowie na pytania z zakresu podatków miejskich. W planach jest rozszerzenie jego funkcjonalności o kolejne zagadnienia.

Sztuczna inteligencja wkracza do Urzędu Miasta Łodzi. Na stronach UMŁ uruchomiony został Wirtualny Asystent – chatbot, który odpowie na pytania mieszkańców z zakresu podatków miejskich: podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego oraz podatku od środków transportowych. Wirtualny Asystent jest dostępny przez całą dobę, zarówno z komputerów, jak i z urządzeń mobilnych. Wystarczy kliknąć ikonkę „dymku” z podpisem „Wirtualny Asystent” i wpisać pytanie lub wybrać z listy interesujący nas temat.

Choć obecnie Wirtualny Asystent jest w stanie odpowiedzieć na najczęściej zadawane pytania dotyczące jedynie Wydziału Finansowego, to w planach jest rozszerzenie jego funkcjonalności o kolejne zagadnienia – w pierwszej kolejności mają to być zagadnienia związane ze sprawami prowadzonymi przez Wydział Spraw Obywatelskich i Komunikacji oraz Urząd Stanu Cywilnego.

„Na razie jest to rozwiązanie pilotażowe. Jeśli spodoba się mieszkańcom, będziemy je rozwijać” - zaznaczają łódzcy urzędnicy.

Wirtualny Asystent dostępny na stronie Urzędu Miasta Łodzi został stworzony nieodpłatnie przez rzeszowską firmę OPTeam S.A. Z chatbota firmy OPTeam korzysta już m.in. Urząd Miasta Rzeszowa.

„Docelowym rozwiązaniem, które chcielibyśmy wdrożyć jest voicebot, czyli bot głosowy, który służy do obsługi konwersacji” – zapowiadają przedstawiciele łódzkiego magistrat.

Sztuczna inteligencja i biznes - partnerstwo czy zagrożenie?