Jak poinformowała Kamila Kwiecińska-Trzewikowska, miejski konserwator zabytków, załatwiono już pozytywnie ponad 200 spraw dotyczących usuwania i dostosowania reklam, bilbordów i banerów do regulaminu Parku Kulturowego w Łodzi, choć współpraca w tym zakresie wymaga wielu starań. Dobrym przykładem zmian jest np. kamienica przy ul. Zachodniej 50, zakryta do niedawna wielkimi reklamami, także budynek przy ul. Legionów 7, gdzie ze ściany szczytowej usunięto trzy wielkoformatowe billboardy. Podobnie jest na odcinku ulicy Ogrodowej, która zamyka strefę Parku Kulturowego Ulicy Piotrkowskiej.
Łódź stawiana jest w kraju jako przykład pozytywnych zmian w kwestii reklamy w przestrzeni miejskiej, ZOBACZCIE materiał NOWA TV:
Czytaj też: EXPO 2022: Łódź została zaprezentowana w Paryżu. Zobaczcie WIDEO promujące miasto
Na zdjęcie reklam pozostało niewiele czasu
Granicę obszaru chronionego wyznacza północna część ulicy Piotrkowskiej, a także przylegające do niej kwartały razem z al. Kościuszki i ul. Zachodnią oraz al. Mickiewicza i al. Piłsudskiego, ul. Sienkiewicza oraz fragmentami ulic Narutowicza i Wschodnią, Ogrodową i Północną. Zgodnie z uchwałą o Parku Kulturowym 29 stycznia przyszłego roku upływa kolejny termin dostosowania się do jej zapisów, które dotyczą wyglądu pawilonów i kiosków.
A już teraz zobaczcie, jak zmieniły się niektóre z miejsc po zdjęciu reklam!