Kolejowy tunel średnicowy to szansa na rozwój Łodzi

i

Autor: mat. prasowe UMŁ Kolejowy tunel średnicowy to szansa na rozwój Łodzi

Budowa tunelu średnicowego pod centrum Łodzi może sparaliżować miasto [WIZUALIZACJE, AUDIO]

2016-12-02 11:04

Przed Łodzią kolejna inwestycja w ramach Nowego Centrum Łodzi. Budowa tunelu średnicowego, który poprowadzi pociągi z Łodzi Fabrycznej do Kaliskiej oraz na osiedla, prawdopodobnie oznacza także paraliż miasta.

Kolejowy tunel średnicowy to szansa na rozwój Łodzi, ale jego budowa może sparaliżować miasto - wynika z informacji przekazanych przez Zarząd Inwestycji Miejskich. Aby wybudować przystanek Łódź Centrum, trzeba będzie na wiele miesięcy rozkopać skrzyżowanie alei Kościuszki z Zieloną i zorganizować komunikację zastępczą. - Oby dwa przystanki będą budowane metodą odkrywkową, bo nie ma innej możliwości. Przystanek na skrzyżowaniu Zachodniej i Zielonej jest położony centralnie pod skrzyżowaniem, tak na ukos, wykonawca będzie musiał to rozkopać -  - uprzedza dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Grzegorz Nita.

Czytaj też: Plac Wolności w ciągu 2 lat zmieni się nie do poznania [ZOBACZ WIZUALIZACJE]. Będzie fontanna i przestrzeń rekreacyjna, co jeszcze?

Tak zostanie poprowadzony tunel:

Tunel średnicowy

i

Autor: Infografika Tunel średnicowy

Będzie trudno, ale warto ponieść te koszty - przekonuje prezydent Hanna Zdanowska. - Nazywamy ten tunel naszym małym łódzkim metrem. Ten przystanek da szansę na rozwój tej części miasta - przede wszystkim ulicy Kościuszki, która wymaga dużych zmian i skomunikowanie jej poprzez kolej aglomeracyjną będzie doskonałym drogowskazem dla innych inwestorów - mówi.

Tunel średnicowy według planów powinien zostać ukończony przed wystawą Expo, za pięć lat.

Czytaj też: Komunikacja miejska wokół dworca Łódź Fabryczna

Więcej w materiale reportera Romana Czubińskiego, posłuchajcie: