Kolejowy tunel średnicowy to szansa na rozwój Łodzi, ale jego budowa może sparaliżować miasto - wynika z informacji przekazanych przez Zarząd Inwestycji Miejskich. Aby wybudować przystanek Łódź Centrum, trzeba będzie na wiele miesięcy rozkopać skrzyżowanie alei Kościuszki z Zieloną i zorganizować komunikację zastępczą. - Oby dwa przystanki będą budowane metodą odkrywkową, bo nie ma innej możliwości. Przystanek na skrzyżowaniu Zachodniej i Zielonej jest położony centralnie pod skrzyżowaniem, tak na ukos, wykonawca będzie musiał to rozkopać - - uprzedza dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich Grzegorz Nita.
Czytaj też: Plac Wolności w ciągu 2 lat zmieni się nie do poznania [ZOBACZ WIZUALIZACJE]. Będzie fontanna i przestrzeń rekreacyjna, co jeszcze?
Tak zostanie poprowadzony tunel:
Będzie trudno, ale warto ponieść te koszty - przekonuje prezydent Hanna Zdanowska. - Nazywamy ten tunel naszym małym łódzkim metrem. Ten przystanek da szansę na rozwój tej części miasta - przede wszystkim ulicy Kościuszki, która wymaga dużych zmian i skomunikowanie jej poprzez kolej aglomeracyjną będzie doskonałym drogowskazem dla innych inwestorów - mówi.
Tunel średnicowy według planów powinien zostać ukończony przed wystawą Expo, za pięć lat.
Czytaj też: Komunikacja miejska wokół dworca Łódź Fabryczna
Więcej w materiale reportera Romana Czubińskiego, posłuchajcie: