Na dworcu Łódź Fabryczna prowadzone są obecnie prace wykończeniowe. Jak informuje inwestor, zaawansowanie inwestycji wynosi 75 procent. Właśnie skończono szklenie głównych hal, które wyłożono 7500 szklanych i metalowych paneli. Do oszklenia został jeszcze tylko jeden budynek, którego ściany będą replikami starego dworca Łódź Fabryczna. Dzięki przeszklonym dachom światło słoneczne dotrze na perony, znajdujące się 16 metrów pod ziemią.
Pierwsze testy dworca Łódź Fabryczna jeszcze w tym roku
Łódź Fabryczna będzie jednym z najnowocześniejszych dworców kolejowych w Europie. Trzypoziomowa stacja kolejowa, będzie centralną częścią węzła przesiadkowego, gdzie zatrzymywać się będą pociągi, autobusy i tramwaje. Pierwsze przejazdy pociągów technicznych do nowego dworca zaplanowano pod koniec 2015 roku. Pasażerowie z rozkładowych pociągów wyruszających z nowego dworca dotrą m.in. do Warszawy w 2016 roku. Zakładany czas przejazdu najszybszych pociągów z Łodzi do Warszawy – 70 minut – zostanie osiągnięty wcześniej – na przełomie 2015 i 2016 roku.
Więcej o postępach w budowie dworca Łódź Fabryczna w materiale reporterki Radia ESKA Nelli Krysztofowicz:
Jak Wam się podoba nowy dworzec Łódź Fabryczna? Piszcie w komentarzach!