"Na pierwszym etapie wykonawca rozpocznie roboty rozbiórkowe i archeologiczne. W tym czasie zajęty będzie pas torowiska, ale czasowo zamykane będą krótkie odcinki pasa drogowego, który jest wykorzystywany m.in. przez autobusy komunikacji miejskiej. Robotników zobaczymy w rejonie skrzyżowania toru z ul. Juszczakiewicza. Następnie będą się oni posuwać w kierunku centrum Łodzi" – wyjaśniła dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Łodzi Agnieszka Kowalewska-Wójcik.
Linia tramwajowa łącząca Łódź i Konstantynów Łódzki jeszcze do niedawna była jedną z najstarszych w kraju - uruchomiono ją w 1910 roku. Jak opisuje PAP, pod koniec funkcjonowania, wiosną 2019 roku, jej stan techniczny zagrażał bezpieczeństwu pasażerów - po wykrzywionych szynach nie dało się już jeździć. Teraz torowisko, zwrotnice, sieć trakcyjna, przystanki, odcinki ulic przylegające do linii oraz instalacje podziemne zostaną przebudowane lub wybudowane od nowa.
Nowe torowisko i trakcja mają powstać wzdłuż ul. Konstantynowskiej w Łodzi aż do pl. Wolności w Konstantynowie Łódzkim. W sumie modernizacja obejmie 7 km, które podzielono na dwa odcinki.
Odcinek łódzki, o długości ok. 2,8 km, obejmuje ul. Konstantynowską od ul. Krakowskiej do ul. Przygranicznej. Przebudowana zostanie m.in. jednotorowa linia wraz z trakcją i kablami trakcyjnymi, pojawi się nowa podstacja wraz z wyposażeniem, powstaną także trzy zupełnie nowe mosty nad rzeką Łódką.
Na konstantynowskim odcinku - od ul. Przygranicznej do pl. Wolności w Konstantynowie Łódzkim - zostanie położone nowe torowisko, na mijankach - tzw. gdańskiej i srebrnej - pojawią się nowe zwrotnice i instalacje do ich ogrzewania, a na jednotorowych odcinkach linii - zmodernizowany system sterowania ruchem. Na nowych peronach przystankowych staną wiaty z ławkami.
Wartość inwestycji to ok. 81 mln zł, z czego na fragment łódzki przypada ok. 56,5 mln zł, a na konstantynowski - ok. 24,4 mln zł. Nowe torowisko ma być gotowe do końca 2023 r. Wykonawcą zadania jest konsorcjum KEMY z MPK Łódź.
Polecany artykuł: