Polecany artykuł:
Połowa skrzyżowania marszałków już jest gotowa. W poniedziałek wykonawca przebudowy widzewskiego odcinka Trasy WZ zacznie roboty na drugiej części. Ruch w relacji północ–południe będzie się odbywał po wschodniej części alei Śmigłego-Rydza i ulicy Kopcińskiego (tej od strony Widzewa), a przejazd na wprost al. Piłsudskiego przez skrzyżowanie nadal będzie niemożliwy. Podobnie jak wszystkie lewoskręty na skrzyżowaniu, na co należy zwrócić największą uwagę.

i
Utrzymane zostaną prawoskręty z al. Śmigłego-Rydza w al. Piłsudskiego (na miejscu dawnej kamienicy) i z al. Piłsudskiego w al. Śmigłego-Rydza (przy szpitalu im. Korczaka), nie będzie za to możliwy skręt w prawo z ul. Kopcińskiego w al. Piłsudskiego. Jadący ul. Kopcińskiego od ul. Narutowicza z zamiarem skrętu w kierunku centrum będą musieli korzystać z ul. Nawrot.
Zmieni się pierwszeństwo na skrzyżowaniu al. Piłsudskiego z ul. Wydawniczą – uprzywilejowane zostaną pojazdy skręcające w tej relacji w obu kierunkach. To konieczne, ponieważ technologia prowadzenia prac uniemożliwia jadącym z ul. Wydawniczej w kierunku Widzewa wjazd od razu na południową nitkę al. Piłsudskiego i przez ok. 100 m ruch w obie strony po al. Piłsudskiego będzie się odbywał po jezdni północnej, na której zostaną wytyczone specjalne pasy.

i
Taka organizacja ruchu została opracowana po to, by maksymalnie skrócić trasy objazdów autobusów MPK. Jadące z centrum Z10 nie będzie już kończyć trasy przed skrzyżowaniem marszałków, lecz po zawróceniu przy szpitalu Korczaka pojedzie ul. Przędzalnianą, Tuwima i Wydawniczą dalej na Widzew. Podobnie jak pozostałe linie, z których część w określonych kierunkach wróci na swoje stałe trasy. Linie 98 i 98A zostaną na skróconej trasie z Retkini do szpitala Korczaka, a linia Z8 zostanie zawieszona.