"Choć postępy prac na pewno cieszą, niewiele wskazuje na to, by zakładany termin zakończenia budowy tunelu średnicowego pod Łodzią i przystanków na nim – czyli rok 2023 – został dotrzymany. Bardziej realistyczny termin to początek 2025 roku" - podaje łódzki magistrat. Na jakim etapie są prace?
Jak czytamy na stronie Urzędu Miasta Łodzi, podczas gdy tarcza TBM Katarzyna drąży tunel w kierunku dworca Łódź Fabryczna, równolegle trwa budowa przystanków na trasie kolei średnicowej.
PRZECZYTAJ TEŻ: Ale odkrycie! Oto, co znaleźli pod ziemią robotnicy w łódzkim Śródmieściu!
Według zapowiedzi, już pod koniec tego miesiąca wywiercony ma zostać pierwszy odcinek dużego tunelu, który w przyszłości połączy dworzec Łódź Fabryczna z dworcami Żabieniec i Łódź Kaliska. Jak informuje PKP TLK, jeszcze w tym miesiącu tarcza „przewierci się” do przystanku Polesie, czyli w pobliże Manufaktury. To właśnie tam stanie jeden z przystanków, a prace są najbardziej zaawansowane. – Na przystanku Łódź Polesie wykonano ściany szczelinowe sięgające 30 metrów głębokości. Gotowe są stropy na poziomie 0 i -1. Powstaje strop na kondygnacji -2 – informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
ZOBACZ TEŻ: Centrum Łodzi rozkopane, robotnicy zniknęli. Miasto zrywa umowę z wykonawcą!
Wykonawca rozpoczął też wydobywanie gruntu z poziomu -3. To najgłębsza część przyszłej stacji.
„Łódzkie metro" na Kozinach
Inaczej wygląda sytuacja na Kozinach, czyli przystanku przy al. Włókniarzy. "Trzeba jednak pamiętać, że pomysł jego budowy powstał najpóźniej, więc prace w tym miejscu są teraz w początkowej fazie realizacji" - tłumaczy miasto. Obecnie powstają tam wewnętrzne ściany szczelinowe. Budowana jest płyta stropowa poziomu -1.