Na krańcówce na Janowie stanie pierwsza szybka ładowarka dla elektrycznych autobusów MPK

i

Autor: MPK-Łódź

Inwestycje MPK-Łódź

Na krańcówce na Janowie stanie pierwsza szybka ładowarka dla elektrycznych autobusów MPK

2022-07-28 14:27

MPK - Łódź rozpoczęło montaż szybkich ładowarek, które będą służyć do uzupełniania baterii autobusów elektrycznych podczas postoju na pętlach. Pierwsza ładowarka będzie działać na Janowie - w sumie będzie ich sześć.

W połowie marca 2022 r. na łódzkie ulice wyjechały pierwsze elektryczne autobusy Volvo 7900 Elektric. Autobusy ładowane są na zajezdni Limanowskiego, gdzie pod specjalnie wybudowaną dla nich wiatą znajdują się stacje tzw. wolnego ładowania.

"Aby jednak w pełni można było wykorzystać możliwości pojazdów, w ramach projektu zaplanowano również montaż szybkich ładowarek na sześciu łódzkich pętlach: Mikulskiego, Cmentarz Szczecińska, Janów, Retkinia, Dworzec Łódź Fabryczna, Retkinia Kusocińskiego" - przekazał Piotr Wasiak, rzecznik MPK-Łódź.

ZOBACZ TEŻ: Najpotężniejsze myśliwce świata będą stacjonować w Łasku! F-22 Raptor są już w drodze do Polski

Jak podaje PAP, budowa ładowarek wymagała szeregu uzgodnień i pozwoleń związanych z przebudową i budową infrastruktury. Do tej pory trwały roboty związane z sieciami elektroenergetycznymi i teletechnicznymi, usuwaniem kolizji oraz budową zatok, miejsc postojowych i fundamentów pod maszty, ładowarki.

Pierwsza szybka ładowarka pojawi się na Janowie. Jej montaż właśnie się rozpoczął. Zamontowany został wysięgnik pantografu, następnie dołączy do niego ładowarka i rozpoczną się testy. MPK oczekuje jeszcze na zbudowanie złączy kablowych przez gestora sieci elektroenergetycznej do większości ładowarek, co będzie umożliwiało uruchamianie kolejnych ładowarek na krańcówkach. Autobusy będą ładowane przy wykorzystaniu tzw. odwróconego pantografu.

CZYTAJ: Na Jaracza powstała pierwsza w Łodzi dwukierunkowa droga rowerowa

Docelowo autobusy elektryczne mają kursować na liniach 80, 83 i 86. Będą ładowane do pełna podczas nocnego postoju w zajezdni. Natomiast, gdy wyjadą na trasę, baterie będą systematycznie uzupełniane podczas przerw na pętlach, tak aby bez konieczności zjazdu do zajezdni mogły realizować kolejne kursy.

W Polsce brakuje cukru. A jak jest w Niemczech?
Sonda
Jak często podróżujesz komunikacją miejską?
Nasi Partnerzy polecają