Rusza budowa tunelu średnicowego pod Łodzią. - Sama tarcza, która będzie pod naszymi nogami drążyła tunel w Śródmieściu ma 260 ton. Jest to olbrzymia maszyna, która ma 100 metrów długości. Jest to fabryka betonu sama w sobie - mówi Robert Kolczyński z łódzkiego magistratu.
Maszyna będzie się posuwała w tempie 6 metrów na dobę wiercąc i budując jednocześnie ściany tunelu, który ma połączyć linie kolejowe dwóch łódzkich dworców. Przystanki przesiadkowe z peronami i wyjściami będą realizowane metodą odkrywkową i osadzone na poziomie 20 metrów pod ziemią. W tej chwili inwestor, czyli PKP PLK przygotowuje się do przygotowania terenu pierwszego odwiertu.
Tunel średnicowy ma przede wszystkim służyć skomunikowaniu dwóch dworców kolejowych, ale przy okazji uzupełni transport miejski w Łodzi.
- Już jesteśmy w centrum komunikacyjnym kraju, a to spowoduje, iż to centrum kolejowe również będzie naszym centrum. Tu będą wszystkie drogi się zaczynały i mam nadzieję, że to spowoduje faktycznie bardzo duży dalszy rozwój naszego miasta, w co nie wątpię - dodaje prezydent Hanna Zdanowska.
Polecany artykuł:
Koszt tunelu budowanego przez PKP to półtora miliarda złotych. 80 procent tej sumy pochodzi ze środków unijnych.