Na konkurs na logo EXPO 2022 wpłynęło łącznie 180 prac nadesłanych przez profesjonalnych projektantów, pasjonatów grafiki użytkowej i agencji kreatywnych. Wśród nich znalazło się kilka prac z zagranicy. 129 projektów, które spełniły warunki regulaminu, zostało przedstawionych członkom Komisji Konkursowej.
Zobacz też, jak prezydent Łodzi zachęcała grafików do wzięcia udziału w konkursie na logo EXPO 2022!
Komisja wybrała trzy z nich (ZOBACZ je w galerii zdjęć!). Teraz ostateczny głos należy do publiczności, a konkretnie do internautów. Swoje głosy na logo EXPO 2022 można oddawać do 30 marca 2016 do godz. 10. Aby zagłosować na wybrane logo EXPO 2022 Łódź Polska wystarczy wejść na fanpage Miasta Łódź i w górnym menu wybrać zakładkę „Konkurs EXPO 2022". Strona przekieruje do aplikacji umożliwiającej obejrzenie prac i oddanie głosu na jedną z trzech propozycji logo, które zostały zakwalifikowane do finału przez Komisję Konkursową złożoną z ekspertów.
Zwycięski logotyp będzie służyć identyfikacji wizualnej i promocji Rzeczypospolitej Polskiej jako państwa-kandydata do organizacji International EXPO 2022 oraz Miasta Łodzi jako miasta-gospodarza wydarzenia.
EXPO to największa światowa wystawa organizowana cyklicznie, prezentująca dorobek kulturowy, naukowy i techniczny narodów świata. Mianem EXPO określa się dwa rodzaje wystaw: co pięć lat organizowana jest wystawa światowa tzw. World EXPO, drugim rodzajem są wystawy tematyczne, czyli tzw. International EXPO, organizowane pomiędzy wystawami światowymi. Rzeczpospolita Polska i Miasto Łódź podjęły decyzję o ubieganiu się o organizację wystawy International EXPO 2022.