Wygaszone światła i niemal kompletna cisza. Godziny specjalnej obsługi w NFZ

i

Autor: pixabay.com, CC0 fot. PhotoMIX-Company; philm1310 /zdjęcie ilustracyjne

Wygaszone światła i niemal kompletna cisza. Godziny specjalnej obsługi w NFZ

2022-04-11 16:07

W salach obsługi klienta łódzkiego oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia wprowadzono "cichą godzinę". W trakcie jej trwania, z myślą o osobach ze specjalnymi potrzebami, m.in. w spektrum autyzmu czy wysokowrażliwych – ograniczane są bodźce wzrokowe i słuchowe.

"Cicha godzina" to czas ograniczenia bodźców wzrokowych i słuchowych, których nadmierne natężenie jest szczególnie uciążliwe dla osób w spektrum autyzmu, ale także dla innych osób wysokowrażliwych. Jak podaje PAP, w łódzkim NFZ ustalono, że specjalne warunki panować będą w każdy wtorek od godz. 14.00 do godz. 15.00 w sali obsługi klientów przy Targowej 35 w Łodzi i w siedzibach oddziałów wojewódzkich NFZ.

ZOBACZ TEŻ: Uczniowie z pabianickich liceów w konkursie matematyczno... religijnym. W internecie aż wrze!

Podlaskie. KAS przejęła ponad 750 litrów bimbru

"Światła są wówczas wygaszone lub przyciemnione, a telefony i komunikaty głosowe wyciszone. Rozmowy są prowadzone zarówno przez pracowników, jak i klientów w sposób cichy i niezakłócający spokoju. W Łodzi zamiast ostrego jarzeniowego światła są małe lampki na biurkach urzędników i niemal kompletna cisza" – wyjaśniła rzeczniczka łódzkiego NFZ Anna Leder.

ZOBACZ TEŻ: Centrum Łodzi rozkopane, robotnicy zniknęli. Miasto zrywa umowę z wykonawcą!

Osoby ze szczególnymi potrzebami i ich opiekunowie mogą także skorzystać z wydłużonego, 30-minutowego czasu obsługi w odizolowanym, wyciszonym pokoju, w którym z doradcą będą sam na sam, bez innych klientów. Taką wizytę można zarezerwować przez stronę nfz-lodz.pl lub infolinię 800-190-590 (Telefoniczna Informacja Pacjenta).

Sonda
Czy wprowadzenie "cichej godziny" to dobry pomysł?