Jak poinformowała Agnieszka Kowalewska-Wójcik, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich, w poznańskiej firmie Modertrans trwa produkcja 30 tramwajów, które trafią do Łodzi. "Mamy już zaakceptowany model. Obecnie trwają prace przy budowie konstrukcji tramwaju, jego szkieletu. Producent zakupił niezbędne komponenty i rozpoczął również produkcję wózków tramwajowych" - mówi.
Tramwaje będą w pełni klimatyzowane, wyposażone w monitoring, informację pasażerską, udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami, a także z miejscem do bezpiecznego przewozu rowerów. Motorniczy będzie miał do dyspozycji ergonomiczną, klimatyzowaną kabinę, wyposażoną w wygodny, pneumatyczny i regulowany fotel, zapewniający komfort pracy, w tym ochronę przed wstrząsami.
PRZECZYTAJ TEŻ: Zgierz. Na oczach rodziców urwał gablotę na przystanku. Przytulili syna i... poszli dalej
Tramwaj, który trafi do Łodzi, będzie konstrukcją pięcioczłonową. Wewnątrz przedziału pasażerskiego zostanie zamontowane oświetlenie w technologii LED.
– Zastosowanie elementów elastycznych w konstrukcji tego nowoczesnego, niskopodłogowego wózka będzie umożliwiać lepszą współpracę kół z torowiskiem – wyjaśnia Jarosław Bakinowski, prezes zarządu Modertrans Poznań.
Kontrola jakości wykonywanych detali odbywa się przy wykorzystaniu wysokiej rozdzielczości skanera 3D. – Urządzenie umożliwia szybkie i precyzyjne uzyskanie danych trójwymiarowych i daje możliwość porównania do skanowanego obiektu w celu określenia odchyłek pod względem wymiarów i kształtów. Proces ten umożliwia bardzo dokładną kontrolę wymiarową weryfikowanego detalu – wyjaśnia Pan Robert Kij, wiceprezes zarządu Modertrans Poznań.
CZYTAJ TEŻ: Łódź. Pijany rąbnął w radiowóz na środku skrzyżowania. Ocknął się, jak usłyszał huk
Miasto planuje, że pierwsze z 30 nowych pojazdów, wartych 268,5 mln zł, zakupionych w ramach programu "Tramwaj dla Łodzi" zostaną dostarczone do naszego miasta na przełomie 2022 i 2023 roku. Będą to nowoczesne, niskopodłogowe, pięcioczłonowe pojazdy oparte na czterech wózkach (w tym również wózkach skrętnych). To pierwsza taka konstrukcja w Polsce znacznie ułatwiająca eksploatację tramwajów i zmniejszająca zużycie kół oraz torowiska. Nowe tramwaje będą stacjonować w przebudowanej zajezdni Chocianowice.
Polecany artykuł:
Wzór malowania nowych tramwajów wybrali sami łodzianie. W internetowym głosowaniu wzięło 19,6 tys. osób. Zwycięski projekt charakteryzuje się żółtymi pasami pod i nad oknami nawiązując do klasycznego schematu malowania pojazdów MPK Łódź. Równocześnie kształt wykroju żółtych pasów uwydatnia smukłe i dynamicznie zaprojektowaną formę ściany czołowej.